Γράφει ο Λεόν Σαλτιέλ

Το επιχείρημα έχει ως εξής: οι συνειδητοποιημένοι δημόσιοι υπάλληλοι είναι διατεθειμένοι να εργαστούν σκληρά για σχετικά χαμηλούς μισθούς. Εξαιτίας της διαφοράς των μισθών με τον ιδιωτικό τομέα, τέτοιου είδους εργαζόμενοι είναι λίγοι στο δημόσιο τομέα. Έτσι, το δημόσιο αναγκάζεται να προσλάβει υπαλλήλους που προτιμούν ένα χαμηλότερο μισθό για μια ευκολότερη ζωή. Με τον τρόπο αυτό όμως, οι κυβερνήσεις καταφέρνουν να κρατάν τους μισθούς χαμηλούς και για τους εργατικούς υπαλλήλους. Η παρουσία των τεμπέληδων υπαλλήλων βοηθάει στο να παραμείνουν οι μισθοί συνολικά στην οικονομία σε χαμηλά επίπεδα.
Το δημόσιο ίσως χρειαστεί να προσλάβει παραπάνω άτομα για να ισορροπήσει τη μειωμένη παραγωγικότητα των τεμπέληδων υπαλλήλων. Αλλά τελικά βγαίνει κερδισμένο αφού εκτελεί τις υπηρεσίες του με μικρότερο κόστος, χάρη στο συνδυασμό των πολλών λιγότερο εργατικών και των λίγων παραγωγικών υπαλλήλων, με μισθούς πολύ χαμηλότερους από αυτούς του ιδιωτικού τομέα.
Η μελέτη προσθέτει ότι αν εφαρμοστούν κίνητρα για να αυξηθεί η παραγωγικότητα στο δημόσιο τομέα, αυτά ίσως φέρουν τα αντίθετα αποτελέσματα. Δηλαδή, μπορεί μεν το δημόσιο να προσελκύσει περισσότερο εργατικούς υπαλλήλους, αλλά οι μισθοί θα αυξηθούν γρηγορότερα από ότι η μέση παραγωγικότητα.
Βέβαια, οι συγγραφείς της μελέτης παραδέχονται ότι δεν έλαβαν υπόψη στην ανάλυσή τους δύο παράγοντες: Πρώτον, τις συνέπειες στην εργασιακή ηθική. Ο ενθουσιασμός των συναδέλφων έχει θετικές επιπτώσεις στην παραγωγικότητα ενώ η τεμπελιά μειώνει τα κίνητρα για εργασία. Δεύτερον, οι εργατικοί υπάλληλοι ενδέχεται να θεωρήσουν το μισθό των λιγότερο εργατικών άδικο σε σχέση με τη συνολική προσπάθεια που καταβάλουν. Έτσι, η πρόσληψη τεμπέληδων υπαλλήλων ίσως έχει αρνητικές συνέπειες στη συνεισφορά των περισσότερο εργατικών.
Συνεπώς, την επόμενη φορά που θα βρεθείτε σε κάποια δημόσια υπηρεσία και περιμένετε στην ουρά για να σας εξυπηρετήσει ο μοναδικός υπάλληλος που εργάζεται (με 5-6 άδειες θέσεις εργασίας), σκεφτείτε πόσο λιγότερους φόρους πληρώνετε χάρη στους υπαλλήλους που απουσιάζουν και πόσο εξυπηρετικός και φιλικός είναι αυτός ο υπάλληλος, όταν τελικά φτάσετε μπροστά του!
Links
Ολόκληρη η μελέτη βρίσκεται στο: http://www.res.org.uk/economic/freearticles/january08.pdf
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου